Ekonomija

Gadžo komerc ubrzava obnovu Agrokomerca

Zahvaljujući obnovi proizvodnje koju je u njegovim iznajmljenim halama pokrenula kompanija Gadžo Komerc iz Sarajeva velikokladuški kombinat Agrokomerc se postepeno i uspješno vraća na domaće i inostrano tržište
Uz ulaganje od oko 1,5 miliona KM u proteklih nešto više od dvije godine ovdje su pokrenute četiri proizvodne linije: biskvit/Tops i petit keks, kremovi/kakao i čokoladni namazi, prerada voća i povrća/začinske mješavine i pasterizirani program, instant supe i majoneze. Riječ je o osam velikih grupa proizvoda sa 56 vrsta pakovanja vlastitih marki i 20 pakovanja privatnih robnih marki. U proizvodnom procesu angažovano je 235 radnika od toga 70 posto žena. Pojedine proizvodne linije rade u tri smjene, radna disciplina je na visokom nivou, broj bolovanja sveden na minimum, a plaću uredno primaju između 10 i 15 u mjesecu. 

Fizički obim proizvodnje mjesečno dostiže vrijednost između 1,5 do dva miliona KM. Proiozvodni rezultati u proteklih osam mjeseci u poređenju sa 2013. godinom, kad je Gadžo Komerc ušao u Agrokomerc, uvećani su za tri puta, a izvoz dostigao rast od 50 posto. Izvozna tržišta su Hrvatska, Srbija, Kosovo, Crna Gora, Švicarska, Austrija, od nedavno SAD, a u najskorije to bi mogao biti i Vijetnam! Najpoznatija robna marka koju proizvode je TOPS, ujedno i najprodavaniji biskvit na tržištu Bosne i Hercegovine. 

Podrška proizvodnji dolazi i od individualnih poljoprivrednih proizvođači iz Unsko-sanskog kantona te Semberije. Oni ovu tvornicu domaće hrane snabdijevaju svježim povrćem (najviše krastavcima i paprikama) po ocjeni ovdašnjih tehnologa veoma dobrog kvaliteta.

Postizanje visoke kvalitete proivoda ovdje je primaran zadatak baš kao i sigurnost hrane što dokazuju i cvertifikasti HACCAP i HALAL, uz stalni nadzor i mikrobiološke i hemijske analize. 

Spomenute proizvodne linije trenutno se koriste samo sa 40 posto kapaciteta ali će to, s obzirom na razvoj novih proizvoda i investiranje, u narednom periodu biti znatno više. Predviđena su ulaganja u nove pakirnice, instaliranje elektronskih sklopova na postojeće mašine, kupovinu novih mašina, te proizvodnu infrastrukturu u cilju rješavanja pitanja tehničke vode i cjevovoda. To će već u 2016. godini omogućiti i otvaranje novih radnih mjesta. Saradnjom sa obrazovnim institucijama u USK-a, žele uspostaviti preduslove za zapošljavanje mlade kvalifikovane radne snage, posebno prehrambenih tehnologa i inžinjera. 

Direktor Gadžo Komerca d.o.o. Velika Kladuša je diplomirani ekonomista Zlatko Sejmenović menadžer sa iskustvom u radu i rukovođenju kompanija u zemlji i inostranstvu. Minule srijede bio je domaćin grupi novinara bosanskohercegovačkih medija koji su imali priliku vidjeti i zabilježiti šta se stvarno događa u Agrokomercu. Saznanja su ohrabrujuća tim prije što su se uvjerili da bi i ostali proizvodni pogoni u brojim halama sa ispravnim tehološkim linijama (poput prerade mesa) mogli da se odmah pokrenu. Nedostaje samo podrška države – većinskog vlasnika kapitala i odlučan menadžer koji će poput Mustafe Gadže (vlasnika spomenute kompanije) i Zlatka Sejmenovića imati hrabrosti da se u to upuste. 

Hajdar Arifagić

indikator.ba

Povezani članci

Back to top button